Ako prebieha spolupráca s klientom?

Obvykly arzenal nastrojov architekta je jedna vec, no sme presvedceni, ze nemenej dolezita je samotna kvalita spoluprace, komunikacie.. ludska stranka architekta. Nielen s ohladom na samotnu kvalitu vysledku, ale aj s ohladom na samotnu skusenost klienta. 

Uspesna spolupraca vyzaduje spravny pristup oboch stran. 

Architekta ktory sa bude pozorne vnimat vase predstavy, ale tiez

klienta, ktory dokaze architektovi doverovat a nechat sa prekvapit.

Pre lahsie prekonanie pochopitelnych obav klientov, ze “kupuju macku vo vreci” je nasa pracovna metoda usposobena tak, aby bol silne zahrnuty v celom procese, od pociatku. 

Vela sa pytame a snazime sa klientovi maximalne porozumiet a spoznat ho. To neznamena nutne len to co explicitne hovori.. ale aj co nehovori, a snad.. z akych myslienok a vychodisk jeho slova plynu.

Je v poriadku, ze nam nedokazete presne sformulovat ci nadiktovat, co si prajete. Staci nam pochopit, po com tuzite – kam sa chcete dostat, pricom sa nemusite limitovat tym, ze neviete ako sa tam dostat. Prave to je nasa uloha.
Heslo “nevies co nevies” plati aj tu, tzn. ze klient sice casto hovori uplne konkretnu predstavu toho co chce, no nevie co by mohol chciet. Povazujeme za svoju ulohu pochopit jeho tuzby medzi riadkami, aby sme ich mohli podla moznosti pretavit do navrhu lepsie ako si predstavoval. 

Najdite si architekta, ktoremu dokazete doverovat a respektovat ho a vyhnite sa obojstrannemu trapeniu, spolupraca bez dovery nebude prijemna ani uspesna. Hovorievam, ze navrhovat ludom dom je vlastne celkom intimna zalezitost. Myslim ze by mala byt. Ak ma priestor “obalit” zivot a kopirovat charakter svojich obyvatelov, je nevyhnutne nazriet na to zblizka.

Rola architekta nespociva v skresleni vasich vstupov, napadov a inspiracii, ale v kritickom zhodnoteni vsetkych vstupov, vratane aspektov zadania ktore ste mozno nezohladnili a nasledne v predlozeni komplexneho navrhu do ktoreho sa prepise aj jeho vlastny vklad, teda navrhu, ktory bude viac nez len sucet vasich poziadaviek.

Podobne by ste neprisli do zahranicnej restauracie (alebo inej sluzby ktora nie je “intuitivne dostupna”) s radami a receptom pre sefkuchara.. 

Zaroven vsak chapeme, ze sa tu jedna o pridrahe jedlo a jedlo ktore ma byt na mieru, prave preto je tu nas kolaborativny navrhovy proces.

Čo od návrhu očakávať?

Ocakavajte neocakavane. Hovorievam, ze za najlepsie projekty povazujem tie, kde sa mi podarilo klientov prekvapit, a kde dostali nieco uplne ine, nez si na zaciatku predstavovali, no su s tym spokojnejsi, nez si dokazali predstavit. 

Architektura vznika pre ludi, no nie bez ludi.

Postup spolupráce

I. stretnutie

Zoznámenie sas Vami, miestom zámeru a čo najhlbšie so zadaním od Vás

Prvotné koncepty

Teraz sme na radi my a kľúčová fáza - prísť s konceptom, prípadne variantami, ktorý dokáže odpovedať na zadanie nad očakávania

Konzultácia I

Predstavenie návrhov a spoločné hľadanie ďalšieho smerovania

Rozpracovanie konceptu

Odsúhlasený koncept je rozpracovaný do podrobnejšieho návrhu, so zohľadnením pripomienok

Konzultácia II

Opätovné spoločné premýšľanie nad odprezentovaným návrhom. Priestor pre ďalšie pripomienky pred dokončením návrhu

Dopracovanie návrhu

Vyladenie a posledné úpravy návrhu. Návrh je zároveň spracovaný do finálnych výstupov - fotorealistických vizualizácií, 3D prehlaidky a samozrejme brožúry s obvyklými výkresmi

Ďalšie stupne projektu..

Pokračovanie spolupráce s odsúhlaseným návrhom k nasledujúcim fázam, od získania povolenia až po samotnú realizáciu

Čo môžme pre Vás vytvoriť?​

Neváhajte sa nám ozvať a prebrať Váš zámer